Uşaqlıq, onu təqib edən yeniyetməlik dövrü insanın fiziki, duyğusal və sosial baxımından sürətlə dəyişimin göstərdiyi dönəmlərdir. Bir çox yetişkin insanların ən önəmli səhvi , uşaq və gənclərin yeniyetmələrdən tək fərqinin yaş olduğunu düşünmək və onları “yaşı kiçik yetişkinlər” olaraq alqılayıb, uşaq və gənclik dövrlərinin özünə xas müddətlərini göz ardı etmələridir. Bu dövrlərdə sağlıqlı duyğu prosesləri və davranış qabiliyyətində dəyişikliklərinin fərqində olmaq, ortaya çıxacaq problemlərin fərq edilib həll etmə məqsədilə hərəkətə keçilməsi üçün çox önəmlidir.
Uşaqların
inkişafı üçün bəlli yaş dövrlərində bəzi oyun çeşidləri vardır. Hər oyunun
uşağınızın hansı sahənin inkişaf etdirməsinə yönəlik açıqlaması mövcuddur. Oyun
örnəklərinə görə sizdə çeşidləndirib yeni oyunlar kəşf edə bilərsiniz. Uşaqlar
oyunu və oyuncaqları istifadə edərək özlərini ifadə etmə gərəkliliyinə diqqəti
yönəldir, oyunlarında xüsusi oyuncaqlar seçərək emosional mübarizələrini də
yansıdan və həyatın sınağını təcrübə etməkdədirlər.
Dinləmə bacarıqlarını dəstəkləyən oyun:
1) Kim o? (3-5 yaş)
1) Kim o? (3-5 yaş)
Uşağın
ən sevdiyi oyuncaqlar, onun dinləmə, dil və düşünmə bacarıqlarını inkişaf
etdirməyə yardımçı olacaq.Uşağın çeşidli kuklaları və yumşaq oyuncaqları, bir
stul.
Uşağınızın
ən sevdiyi kuklaları və yumşaq oyuncaqları bir araya toplayın.Sonra isə
uşağınızı arxası oyuncaqlara dönük bir şəkildə stulda əyləşdirin.
Oyuncaqlardan
birini alın və stulun arxasını taqqıldadın.Uşağınız qapını kimin vurduğunu
soruşsun. Səsinizi dəyişdirərək oyuncağın dilindən danışın və özü ilə bağlı
ipucları verin.Nümunə üçün deyə bilərsiniz: “ mənəm, yumşaq yuxu dostun”.
Uşağın qapını çalan oyuncağı təxmin etməsi üçün lazım gələrsə, daha çox ipucu
verin.”Dostların” hamısı bitirdikdən sonra stula siz oturun və ipuclarını uşaq
versin.
2)
Kim
danışır? (3-5 yaş)
Tv
qarşısında keçirilən zaman ən gözəl şəkildə dəyərləndirilməsini və uşağın dinləmə,
dil və düşünmə bacarıqlarının inkişafına kömək edəcək. Uşağınızla birlikdə çox baxdığı bir TV proqramı uşağınızla izləməyə
başlayın. Bir neçə dəqiqə sonra uşaqdan gözlərini yumaraq proqramı diqqətlə dinləməsini istəyin. Hansı obrazın və
ya qəhrəmanın danışdığını soruşun .Sonra isə uşağın gözünü açaraq doğru cavab
verib vermədiyini görməsin izn verin Bu oyunu proqram boyunca sıra ilə oynayın.
3)
Qafiyə
tapmacası (3-5 yaş)
Qafiyəli
kəlmələri düşünmək, və bunları cümlələrin içində istifadə etmək, uşaqların dinləmə
və nitq bacarıqları ilə birlikdə istiafdəsinə yardımçı olacaqdır.
4)
Xəyal
gücü
Uşağınızı qafiyəli iki kəlmə tapmasını istəyin və bu kəlmələri istifadə edərək komik və qafiyəli cümlələr qurun. Nümunə: Uşağınız daş-baş dedisə, “buradakı mənəm daş, vurarsan ağrıyar başım” kimi ... Daha sonra da uşağınızın bənzər şəkildə qafiyəli, komik cümlələr qurmasını istəyin.
Uşağınızı qafiyəli iki kəlmə tapmasını istəyin və bu kəlmələri istifadə edərək komik və qafiyəli cümlələr qurun. Nümunə: Uşağınız daş-baş dedisə, “buradakı mənəm daş, vurarsan ağrıyar başım” kimi ... Daha sonra da uşağınızın bənzər şəkildə qafiyəli, komik cümlələr qurmasını istəyin.
5)
Alqış
(3-5 yaş)
Uşağınızı
təqlid edəcəyi əyləncəli, ritmik alqışlar edin və uşağınızın dinləmə, düşünmə və
modelləmə bacarığının inkişafına yardımçı olun.
6)
Musiqi
Əllərinizi
bəlli bir ritmlə çırpın və uşağınızdan da eynisini etməsini istəyin. Nümunə:
iki qısa alqış, bir alqış, iki qısa alqış, bir alqış modelini sınaya bilərsiniz.
Uşağınız bəlli bir ritm modelini bir neçə dəfə təkrarladıqdan sonra daha da çətin
bir modeli sınayın ya da barmak şıqqıldatmağı da artırın. Daha sonra uşağınızın
ən sevdiyi musiqiləri açın və öyrəndiyiniz ritmik alqış modellərini yenidən təkrarlamasını
istəyin. Onun da sizə öyrətmək üzrə ritmik alqış modelləri yaratmasına icazə
verin.
7)
Görək,
neçə dəqiqəyə hazır olacaqsan? (5-7 yaş)
Uşağınız
səhərlər məktəb üçün hazırlanarkən, gecə yatmağa hazırlaşarkən və s. çox
gecikirlər, sanki məsuliyyətləri yoxdur? Uşağınızın tam zamanında hazır
olmasına kömək edəcək əyləncəli, və öyrədici bir yöntəmə nə deyirsiniz? Bu oyun
uşağınızın inkişafına olan zaman və riyazi qavrayışlarını təcrübə etməsinə
yardımçı olacaq.
8)
Saat
Uşağınıza
saatı göstərərək, saata baxmağa təşviq edin. Hər hansı bir gündə sabah, yatmağa
hazırlanmaq üçün ya da sürətlə etməsini istədiyiniz hər hansı bir şey üçün
normal hazırlanma vaxtını ölçün. Uşağınız daha sürətli hərəkət etməyə təşviq
edin və hazırlanmasının nə qədər sürdüyünü görməsi üçün birlikdə zaman (dəqiqə)
tutun.
Bəsit
bir qrafik hazırlayarak vaxtları qeyd etməsinə yardımçı olun.Ertəsi gün bir öncəki
günə görə daha sürətli hazırlana bilməsi üçün yollar göstərin. Baxaq saatı yenə
biləcəkmi?
Oyun
sonrasında müddəti qısaltmaq üçün nələr etdiyi, beləcə hər gün zaman qazandığı
və qazandığı bu zamanı necə xərcləmək istədiyi kimi məsələlərdə söhbət edə bilərsiniz.
Riyazi bacarıqlarını dəstəkləyən oyun:
9)
Əşyaları
sıraya qoymaq (3-5 yaş)
Uşaqlar
yaşadıqları dünyanı tanmağa çalışarkən onlara qruplar haqqında gözləntilər etmələri
və əşyaları dəyişik kriteriyalara görə sinifləndirmələri məsələsində
yardımçı olun.Beləcə uşağınıza daha böyük, daha uzun, daha ağır kimi sifətləri
öyrənməyə və ətrafındakı əşyalarda bu özəllikləri gözləməyə təşviq etmiş
olarsınız. Bu oyun uşağınızın düşünmə və riyazi bacarıqlarını inkişaf etməsinə
yardımçı olacaq. Əşya qruplarının hər
birindən bir miqdar: Rəngli qələmlər,
Xırda pullar, Çubuqlar, Ayaqqabılar, Tavalar, Çay daşları
Yuxarıdakı
əşyalardan hər hansı birindən olan bir qrupu masaya düzün ya da haqqında danışa
biləcəyiniz əşya qruplarını tapın. Uşaqdan bu əşyaları uzunluq, ağırlıq, ədəd və
rənglərinə görə sıralamasını istəyin. Fərqliliklər
haqqında danışın və sinifləndirmə üçün bir kriteriya daha dəqiləşdirin ( nümunə:
qırmızı və yuvarlak olanlar kimi rəng və şəkillərinə görə ). Uşaqlar bunu
başadıqdan sonra fərqli əşyaları ağırlılığına görə sıralamasını istəyin.
10)
Satıcılıq
(3-5 yaş)
Satıcılıq
oyununun ən gözəl tərəfi uşağın evdə asanlıqla tapa biləcəyi bir çox əşyanı
“sata bilməsidir”. Bu sınaq uşağın gerçək həyatda ticarətin necə işlədiyini
anlamasına və eyni zamanda da yetişkin rolu oynamasına yardımçı olacaqdır.
Uşaqlar satıcılıq oynadıqları zaman həm xəyal güclərini, həm də nitq, hafizə,
sinifləndirmə, rəqəm bacarıqlarını istifadə edirlər.
Bu oyun uşağınızın riyazi düşünmə, bərabərləşdirmə,
və rəqəm bacarıqlarının inkişafına
qatqısı olacaq. Bankalar, Jurnallar, Boş qutular, Paketlər, Oyuncaq pullar, Qələm
və ya rəngli karandaş, rəsm kağızı
Uşağınızdan
mətbəxin bir küncündə, dolabdakı bankalar və ya yeyəcək qutularını istifadə edərək
bir dükan qurmasını istəyin. Rəsm albomu və qələmləri istifadə edərək dükanın
adını göstərən plakat, qiymət etiketləri
və “özəl endirimlər”i göstərən etiketlər hazırlayın.
Uşağınız
sizə və digər uşaqlara oyuncaq pullar qarşılığında mal satsın. Uşağınıza gerçək
bir müştəri kimi satdığı mallar haqqında suallar verin. Sıra ilə dükün və müştəri
rollarını oynayın. Başqa zamanlarda da fərqli mağazalar təşkil edin (ayaqqabı,
geyim, oyuncaq mağazası, ev heyvanları mağazası və s.)
Uşağınıza
satıcılıq oynamanın, oyun bitdikdən sonra oyun vasitələrini toplmağın gərəkdiyini
də öyrətməyi unutmayın.
#oyun #cocuk #uşaq #uşaqpsixoloqu #uşaqoyunları #inkişafetdiricioyunlar #korreksiya #psixologiya
#oyun #cocuk #uşaq #uşaqpsixoloqu #uşaqoyunları #inkişafetdiricioyunlar #korreksiya #psixologiya
Комментарии
Отправить комментарий